تابلو نقشه جهان

نقشهٔ جهان، نقشه‌ای از سطح کرهٔ زمین است که با بهره از یکی از روش‌های نقشه‌کشی ساخته شده‌است. بیشتر نقشه‌های جهان سیاسی یا فیزیکی طبیعی هستند. مهم‌ترین هدف یک نقشهٔ سیاسی نشان دادن مرزهای سیاسی و سرزمینی می‌باشد. هدف یک نقشهٔ فیزیکی نشان دادن ویژگی‌های گیتاشناسی همچون کوه‌ها، نوع خاک یا زمین است. نقشه‌های زمین‌شناسی علاوه بر نشان دادن سطح فیزیکی، ویژگی‌های لایه‌های زیرین سنگ‌ها، خطوط گسل، و ساختارهای زیرلایه را نیز نشان می‌دهند. امروزه برای دیزاین دیوارهای منازل از دیوارکوب و یا تابلو نقشه جهان استفاده می‌کنند.

طریقه نصب تابلو نقشه جهان:

مهمترین آیتم سنگینی تابلو و میخ فولادی که برای نصب انتخاب کرده‌اید گرفته تا اندازه‌گیری دقیق برای وسط قرار داشتن بخشی که قرار است نصب شود.
تابلو نقشه جهان دکوری دیواری استیل طلایی
تابلو نقشه جهان دکوری دیواری استیل طلایی

 

تراز بودن تابلو

یکی از مهم ترین ابزارالات نصب تابلو نقشه جهان و آثار هنری روی دیوار، تراز است. برای ترازکردن می‌توانیم هم از ابزار آن و هم از متر نواری استفاده کنید.

میخ و چکش

قلاب، میخ یا گیره فلزی؟ کدام یک برای نصب تابلو روی دیوار مناسب‌تر هستند؟ قلاب و میخ باید قوی و مستحکم باشند تا بتوانند وزن تابلو را به راحتی تحمل کنند. اگر از تابلوی بزرگ و سنگین وزن استفاده کنید باید از قلاب‌های فلزی و تسمه نیز کمک بگیرید. همچنین چوبی این قلاب‌ها نیز موجود است. به هر حال، باید با توجه به اندازه و وزن اثر هنری، آن را به بهترین روش ممکن روی دیوار محکم کنید.

تابلوی بالای شومینه

اگر تابلویی برای بالای شومینه انتخاب کردید باید حواستان باشد که عرض آن بیشتر از عرض شومینه نباشد. همچنین باید حتما آن را در وسط اندازه عرض شومینه نصب کنید تا بتواند خودش را نشان دهد.

ارتفاع مناسب تابلو

با اینکه انواع مبل و کاناپه‌ها با هم فرق دارند، اما باید بدانید اگر قرار است تابلویی در بالای آن روی دیوار نصب کنید، باید حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر از بالای میلی متر بالاتر نصب شد. همچون مواردی که در مورد شومینه گفتیم، تابلوی بالای مبل نیز باید دقیقا در وسط مبل بدون توجه به در و پنجره و موارد دیگر نصب شود.

دیوار در دیوار

نصب تعداد زیادی تابلو روی یک دیوار به سلیقه و مقدمات نیاز دارد. بدین منظور باید ابتدا عکس و تابلوهایی که قرار است روی یک دیوار نصب کنید را روی زمین در کنار هم بچینید، سپس چیدمان آنها را با توجه به اندازه و فرم آنها در ذهن خود یا روی یک کاغذ ترسیم کنید. سپس به همان ترتیب آنها را روی دیوار نصب کنید. تراز بودن تابلوها و بالانس قرارگیری آنها در کنار هم بسیار مهم است.

تابلوی نقش جهان با نور مخفی

تابلو نقشه جهان با نور مخفی یک نوع دکور بسیار شیک برای منزل و به خصوص محل کار شماست که باعث می‌شود ایجاد یک احساس فوق العاده­ای نسبت به محیط کار یا زندگی تان می‌شود. امروزه هزینه‌های دکور داخلی کمی زیاد است،ولی با هزینه کمترین مقدار می‌توان یک دکور جذاب داشته باشید. تابلوی نقش جهان با نور مخفی به صورت دیوارکوب نصب و به طور برجسته است که پشت آن لامپهای ال ای دی جهت نور قرار گرفته است که زیبایی چشمگیری به آن می‌دهد و یک محیط آرام و خوشایند را ایجاد میکند.

دیوارکوب

از جمله مواردی که در زیبایی دکوراسیون خانه، محل کار و… می‌تواند بسیار تاثیر گذار بوده و سبب زیباتر شدن هر چه بیشتر محیط شما شود، تابلوها، پوسترها و دیوارکوب‌ها هستند. این محصولات در طرح‌ها، جنس و رنگ‌هایی مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که سبب شده تا انتخاب را برای مشتریان سخت کنند. محصولی که در بالا مشاهده می‌کنید؛ دیوارکوب طرح نقشه جهان کد 001 است. این محصول، همانند سایر دیوارکوب‌ها و تابلوها، سبب زیباشدن هر چه بیشتر محیطی که در آن قرار دارید، می‌شود. همان‌طور که از نامش پیداست، نقشه جهان را داراست. این محصول را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که دارای تمامی قاره‌های جهان بوده و با قرار دادن آن‌ها در کنار یکدیگر، نقشه‌ی جهان را تداعی می‌کند. همان‌طور که می‌دانید جهان از 6 قاره آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، آفریقا، استرالیا، آسیا و اروپا تشکیل شده است. محصول فوق از جنس چوب است و بر روی تمامی قاره‌ها، اسم آن‌ها حک شده است.
تابلو نقش جهان
تابلو نقش جهان

جنس دیوارکوب طرح نقشه جهان:

همان‌طور که می‌‌دانید امروزه استفاده از ام دی اف در ساخت محصولات افزایش پیدا کرده است و محصولات را به علت مقاومت بالایی که این محصول دارد، از ام دی اف می‌سازند. دیوارکوب طرح نقشه جهان نیز از جنس ام دی اف است. ام دی اف نسبت به سایر جنس‌ها دارای مقاومت بیشتری بوده و سبب می‌شود تا محصول طول عمر بالایی داشته باشد. باید در نظر داشته باشید که ام دی اف در مقابل آب نمی‌تواند مقاومت نشان دهد و تغییر شکل داده و به نوعی باد می‌کند؛ لذا از شستن این محصول با آب خودداری کرده و برای تمیز کردن آن می‌توانید از پارچه‌ی نم‌ناک استفاده کنید. برای ساخت این محصول، آن را با دستگاه CNC برش داده و دارای قطعات با برش‌های با کیفیت و کاملا مشابه واقعیت است. همچنین اسم تمامی قاره‌ها حک شده بر روی ام دی اف است که سبب زیباتر شدن آن شده است.

کارایی‌های دیوارکوب طرح نقش جهان:

این محصول به گونه‌ای است که قابلیت استفاده در هر مکانی را دارد و زیبا کننده محیطی که در آن قرار می‌گیرد، می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید آن را در قسمت پذیرایی قرار داده و سبب جلب توجه مهمانانتان بشوید. هم‌چنین از این محصول می‌توانید در اتاق فرزندانتان نیز استفاده کرده و به نوعی جنبه‌ی آموزشی نیز دارد. یا این‌که با قرار دادن آن در محیط کار، سبب زیباتر شدن محیط کار خود و جلب توجه مشتریان خود نیز بشوید.

درباره‌ی دیوارکوب دیزاین نقشه جهان:

دیوارکوب تابلو نقش جهان به صورت یک تکه نبوده و دارای چندین تکه شامل قاره‌های آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، استرالیا، آفریقا، آسیا و اروپا است. قاره اروپا در نیم‌کره‌ی شمالی زمین قرار دارد. قاره اروپا با قاره آسیا در یک پهنه خشکی قرار گرفته‌اند و با یکدیگر خشکی بزرگ اوراسیا را تشکیل می‌دهند. در مورد این دیوارکوب نیز به همین شکل است؛ قاره اروپا و آسیا در کنار یکدیگر قرار دارند. این دیوارکوب دارای تکه‌هایی است که هرکدام ابعاد مختلفی داشته و نسبت به مقیاس واقعی آن طراحی شده است که همین امر سبب شده تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.