مزایای فراوان استفاده از تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم و حروف چلنیوم جزو رایج‌ترین انواع تابلو تبلیغاتی است که ما در تابلو سازی ژیوار تولید می‌کنیم و برای این کار دلایل فراوانی هم وجود دارد. استفاده از این نوع تابلو تبلیغاتی از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است، به‌آسانی شکل‌پذیر است و اگر به‌خوبی طراحی شود، بسیار شفاف و بادوام است که یکی از مزایا تابلو چلنیوم می باشد. حال در این قسمت بخشی از حقایقی را که احتمالاً در مورد تابلو چلنیوم نمی‌دانید، برایتان بیان کرده‌ایم:

نمونه ای از یک تابلو چلنیوم
تابلو حروف چلنیوم

مزایای فراوان استفاده از تابلو چلنیوم و حروف چلنیوم

ساختار انعطاف پذیر

از آنجایی‌ که حروف چلنیوم ساختاری بسیار انعطاف‌پذیر دارند، تابلو چلنیوم را می‌توانیم تقریباً در هر شکل گرافیکی، اندازه، رنگ و سبکی بسازیم که مزایا تابلو چلنیوم می باشد. محدودیت بزرگی که بر سر راه استفاده از تابلو چلنیوم وجود دارد، برخی قوانین و مقررات محلی هستند.

حروف چلنیوم که بر روی یک پس‌زمینه با رنگ یکدست ساخته و نصب شده باشند، به‌آسانی از فاصله دور قابل‌شناسایی و قابل‌مشاهده هستند. یک راهنمایی مفید برای طراحی تابلو چلنیوم آن است که برای مشاهده بهتر حروف چلنیوم آن است که به ازای هر 25 فوت فاصله 5/1 اینچ ارتفاع داشته باشند؛ بنابراین، برای مثال اگر می‌خواهید تابلو چلنیوم شما از میان یک محوطه پارکینگ به‌آسانی قابل‌مشاهده باشد، حداقل باید 15 اینچ یا بیشتر ارتفاع داشته باشد.

نما ترمووود با حروف چلنیوم
نما ترمووود با حروف چلنیوم

روشهای نورپردازی

برای روشنایی تابلو چلنیوم چهار روش اصلی وجود دارند:

  • تابلوهای دارای روشنایی از جلو که فونت حروف نیمه شفاف دارند، به نور اجازه می‌دهند تا به‌طرف کسی که در حال نگاه کرده به آن‌هاست، بدرخشد و به گونه‌ای به نظر می‌آید که از نور خالص طراحی و ساخته شده‌اند.
  • تابلوهای روباز مانند تابلوهای روشنایی از جلو هستند، اما مواد نیمه شفاف آن تابلو را ندارند. قسمت جلویی حروف ممکن است به‌طور کامل باز باشد یا با مواد شفافی پوشیده شده باشد تا در برابر پرندگان، حشرات و حتی آب‌وهوا از آن محافظت شود. به هر صورت، افراد می‌توانند لامپ‌هایی را که در داخل تابلو چلنیوم به کار رفته‌اند، به‌طور مستقیم مشاهده کنند که درخشش جذابی را برای هر یک از حروف تابلو چلنیوم فراهم می‌کند.
  • تابلو با روشنایی معکوس به گونه‌ای است که نور فقط از پشت هر یک از حروف چلنیوم و برخلاف پس‌زمینه تابیده می‌شود. این تابش نور باعث ایجاد اثر یک حرف تیره در مقابل پس‌زمینه درخشان می‌شود.
    حروف چلنیوم
    حروف چلنیوم
  • در تابلو چلنیوم با روشنایی معکوس و روشنایی از جلو هر دو شیوه با هم ترکیب شده‌اند، به‌طوری‌که جلوی هر یک از حروف چلنیوم از میان آن نورانی می‌شود و نور روشنی را بر پس‌زمینه تابلو می‌تاباند و هر یک از حروف چلنیوم به طرز خیره کننده‌ای درخشان و برجسته نشان داده می‌شود.

یک نوع کاملاً متفاوت تابلو چلنیوم از حروفی ساخته می‌شود که کاملاً از میان مواد پس‌زمینه بریده شده‌اند و باعث می‌شود که نور یا حتی نور آفتاب از میان شکاف‌های آن تابیده شود. مزایا تابلو چلنیوم استفاده حروف با سایزهای متفاوت می باشد.

حروف چلنیوم و تابلو چلنیوم در محیط داخل و خارج هر کسب‌وکاری کارکرد بسیار خوبی دارند. درخشش و خاصیت ابعادی بودن آن‌ها باعث جلب توجه افراد و تأثیر عمیق روی آن‌ها می‌شود.

تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم

برخی از موادی که برای ساخت این نوع تابلو به کار می‌روند

به‌طورمعمول، حروف چلنیوم از آلومینیوم ساخته می‌شوند که وزن کمی دارد، به‌آسانی می‌توان روی آن کار کرد و آن‌قدر بادوام است که می‌تواند در برابر تابش نور خورشید، بارش باران، ریز تگرگ، برف، یخ و بادهای ملایم مقاومت کند. علاوه بر این‌ها، حروف چلنیوم در برابر آتش‌سوزی هم مقاوم است و نگهداری و مراقبت از آن آسان و کم هزینه است. در برخی کاربردها، حروف چلنیوم از پلاستیک بادوام ساخته می‌شوند.

با تأمین نور و درخشش تابلو چلنیوم با استفاده از LEDها، می‌توانید از رنگ‌های روشن و نورپردازی قوی استفاده کنید که حتی از فاصله‌های دور نیز قابل‌مشاهده است و مصرف برق آن هم پایین است و در نتیجه باعث کاهش هزینه قبض برق می‌شود.

حروف چلنیوم
حروف چلنیوم

روش‌های سوار کردن متنوع

تابلو چلنیوم را به چند شیوه مختلف می‌توانید سوار کنید، از جمله:

  • بر روی یک لوله کابلی (raceway) که پشتیبانی لازم برای هر یک از حروف را از یک سمت (چپ یا راست، بالا یا پایین) فراهم می‌کند.
  • روی یک قاب جعبه‌ای که پشتیبانی لازم برای آن را از پشت هر یک از حروف فراهم می‌کند.
  • مستقیماً بر روی یک سطح موجود، مانند دیواره بیرونی یا داخلی ساختمان.

روی‌هم‌رفته، تابلو چلنیوم یک تابلو تبلیغاتی همه‌کاره، کارآمد و بادوام است. اگر این تابلو به‌درستی نگهداری و مراقبت شود، می‌تواند تا چند دهه عمر کند. اگر برای کسب‌وکار خود تابلو چلنیوم نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

حروف برجسته
حروف برجسته

تابلو سازی ژیوار

تابلو سازی ژیوار یکی از فعالان برجسته در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع تابلو چلنیوم و محصولات مشابه، در این مقاله اطلاعاتی را در مورد تابلو و حروف چلنیوم فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از قیمت محصولات و نیز سفارش محصول مورد نظر خود می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

تابلو سازی چلنیوم
تابلو سازی چلنیوم